Paintball Bilgisayar Oyunları Neden Başarısızlığa Mahkum?

Yayınlandı: Kasım 11, 2012 kafaayari tarafından Yazılar içinde
Etiketler:, , , , , ,

Paintball oynamaya karar verdikten sonra insan başına gelecekleri oyunlardan öğrenmek isteyebiliyor. Ayrıca nasıl oynanıyor biraz tecrübe etme ve öğrenme imkanı da sunuyor dijital paintball oyunları. Lakin oyunları biraz deneyince hemen şöyle bir sıkıntı başgösteriyor: Yahu neden açıp Counter-Strike veya Team Fortress oynamıyorum ki? Paintball sporuyla tanışmak için dijital paintball oyunları iyi güzel de, dijital versiyonunu uzun uzadıya oynamaya gelince sıkılmamak elde değil.

 

Futbol da gerçek fizik kanunları yardımıyla gerçek sahada oynanan bir oyun değil mi? Ama pekala halı sahada futbol oynamak veya maç izlemek kadar futbol bilgisayar oyunlarından da zevk alıyoruz. Neden paintball oyunları o kadar zevkli gelmiyor? Fark nerede? Popülarite meselesi mi? Yoksa başka bir şey mi?

Burada oyunun temsili ve oyun dinamikleri ile ilgili bir soruna gelip dayanıyor işin ucu… Futbol oyunu bir tür mücadelenin temsili, TV’de izlediğimiz maç da bu temsilin temsili konumunda. Futbol oyunları ise oyunun kendi kuralları ile birlikte oyunun televizyonda yarattığı etkiden de faydalanarak TV maçının kurgusal dünyası ile gerçek oyunun oyunsallığını birleştiriyor. Bu sayede de gerçek (aslına sadık) bir futbol simülasyonundan daha eğlenceli hale geliyor. Futbol oyunlarının bazılarında “simülasyon modu” ile “arcade modu”nun birbirinden ayrılmış olması bu açıdan değerlendirilebilir.

Digital Paint 2: Paintball Video Oyunu

Dijital Paintball oyunlarında ise durum biraz farklı. İlkin seyirlik bir Paintball maçı ve bunun yarattığı anlam dünyası oynadığımız oyuna fazladan bir şey katmıyor. İkinci olarak oyun dinamikleri gerçek savaşı bazı belirgin olanaklarla fiziksel olarak simüle ettiğinde bunun dijital ortama aktarılması ile fiziksel kısıtlama ayak bağı olmanın ötesine geçmiyor. Herhangi bir FPS oyununda el bombası atabilecekken neden el bombası atmanın olmadığı veya kısıtlı olduğu bir savaş simülasyonu oynayayım ki? Veya türlü çeşit silah kullanabilecekken neden boya tabancasının gerçekçi bir temsiline mahkumum? Ve sonuncu olarak neden vurulunca iyileştirilemiyorum? Durum böyle olunca Paintball oyunu sanki herhangi bir FPS oyununun askeri eğitim gibi amaçlarla gerçek bir simülasyona dönüştürülmüş hali gibi oyunsal etkisini yitiriyor.

Gerçek paintball (dijital olmayan) fiziksel bir etkinlik olarak eğlenceli olabilir. Ama First Person Shooter’lar dijital oyunlar olarak oyun dinamikleri açısından daha dengeli ve başarılılar. Dijital paintball oyunları kan içermediğinden Teen kategorisinde derecelendiriliyorlar, herhalde tek avantajları da bu olsa gerek. Öte yandan herhangi bir FPS oyununu da kan gösterme seçeneğini kapatarak oynayabiliriz. Oyundan alacağımız zevk çok da değişmeyecektir(ya da en azından oyundan aldığımız zevki tetikleyen başat unsur bu değildir diyebiliriz).

Counter-Strike FPS Oyunu

Durum buyken şu noktaya varıyoruz: Alsında savaşı taklit eden bir oyunun (paintball) dijital ortama geçmiş hali (dijital paintball) bize savaş temsilleri içeren bir First Person Shooter oyununun kısıtlı bir taklidi gibi geliyor.

Ama belki de tam tersi başından itibaren doğrudur. Ne de olsa Paintball oyunları hali hazırda FPS oyunlarının oyun motorlarını kullanıyor, FPS oyunları dijital Paintball oyunlarından daha önce ortaya çıktılar. Bir anlamda FPS oyunları birer Dijital Paintball oyunu değil miydi ki?

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s