Oyunlarda Anlatı Problemi ve Oyunsal Anlatı

Yayınlandı: Aralık 19, 2010 kafaayari tarafından Yazılar içinde
Etiketler:, , , ,

Dijital oyun araştırmacılarının yıllardır tartıştığı oyunlarda anlatı problemi oyun araştırmalarının önesi muğlak iki kampa bölünmesine neden oldu. Bazı araştırmacılar  için dijital oyularına “ludoloji”yle, yani bilgisayar oyunlarının oyunlara özgü bir metodolojiyle ile yaklaşmak gerekiyor. Kimileri ise oyunlara anlatı gözüyle bakmak gerektiğini düşünüyor. Ludoloji’yi savunanlar karşı kampı narratoloji (anlatıcılık) olarak yaftalıyor. Karşı taraf  ise ötekine ludolojist  veya game essentialist diyor. Aşağıdaki linkte oyunsal anlatıya dair bir eğitici bir bulacaksınız. 1980 tarihli Missile Command atari salonu oyununda anlatının nasıl kurulduğunu oyunlara özgü bir yöntemle açıklamaya çalışmışlar.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/2545-Narrative-Mechanics

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s