Gücetapan Online – Karakter ( II. Bölüm )

Posted: Haziran 6, 2007 by dschrgd in Yazılar
Etiketler:, , , ,

Bir çevrimiçi oyuncunun günlük yaşamında ustalıkla kodlayabildiği kişiliğini çevrimiçi oyunlardaki sanal karakterinde rahatça inceleyebiliriz. Çünkü oyunların yapılması gereken görevleri, kendine has ihtiyaçları var. Savaş, deneyim, giyim kuşam ve vatandaşlık puanı gibi faktörler çoğunlukla takım çalışması gerektiren durumları ortaya çıkarıyor.

Gerek sanal ortamın normaldekinden kısıtlı imkanları, gerek kendi farkındalık derecemizle etiğin ulaşamadığı ücra köşeler bu atmosferde belirginleşiyor.

 

Savaş: WAR GATE OPENED. USE TELEPORT FOR LUNAR VALLEY

Savaş, oyunlarda kendi gücünü deneyimlemek için vazgeçilmezlerden biri. Aslında ne için orada olduğunuzun düz yanıtı bu. Bu tip senaryolarda genelleme yapılırsa savaşlar Orc ve human ırkları arasında yapılıyor. Her iki ırkın kendi kalelerini korumak için yapacağı savaşlar alabildiğine büyük bir arazi üzerinde çatışma sağlıyor. Her iki kalenin kendi gate keeper’ları var, her iki kalenin de oyunculara göre daha düşük lwl’daki gardiyanları var.

Sıkıntılı bir gün geçirdiğinizde, baş edemediğiniz durumlar karşısında (aslında korkularınız yüzünden) yıpranmış hissedip dinlenme ihtiyacı içerisinde eve gelirsiniz. Oyunda ise savaşlarda yenilen ırkın homeland’ine de saldırıldığından normalde çok daha yavaş işleyen güvenlik korkusu burada açıkça sizi sunucunun diğer kısımlarına kaçma eğilimiyle karşı karşıya bırakabilir.

Knightonline krallarına hava durumunu değiştirme, para dağıtma, kişileri onurlandırma gibi verilen bir yetki de “Exp event”. Genel olarak savaşlar kazanıldığında elde edilenler için sunucu halkının hediyesidir. Experience event, çevrede deneyim kazanmak için kestiğiniz yaratıklardan elde ettiğiniz exp’e %30 eklenmesini sağlıyor.

Knightonline oyununda ırk değiştirerek karşı tarafa katılmanın bedeli 20$. Örneğin Xigenon sunucusundaki bir human char, aynı lwl’daki orc char’ ından 20$ daha pahalı olma olasılığına sahip. Çünkü Knightonline oyununda artık Orc’lar ve insanlar arasında süregelen amansız savaşlar yok. Bir savaş 5 dakikadan az sürüyor, bu süre Orc ırkının Human kalesini güç farkıyla ele geçirme süresidir.

Tüm Orc karakterleri savaş kazanıldığında exp event hakkına sahip oluyor. Savaşların kazanılmasının ilk nedeni olan sayı çokluğuna hafta içi bir kaç gün yarımşar saatlik exp event’ i de eklersek karşı tarafı bekleyen daha çok zorluk olacağı aşikâr. O halde kelepir satın alınan bu human karakteri Orc karakterinden satın alınırken değil ama oynarken daha pahalıdır çünkü savaşlarda yenilmeyi göze alamayan human genci, karakter çoğunluğu olan Orc ırkına dâhil olabilmek için bu 20$’ı verme isteği içinde olacaktır.

Deneyim:

Güce tapan oyunlarında sunucunun açılış yılına, oyuncuların oynama süresi ve zamanla aldıkları experience’ a göre değişen sıralamada level kapasitesi var. Kazandığınız level, topluluktaki saygınlığınızı belirleyen en önemli faktör. Tabi buna bağlı olarak yüksek level’ dakileri el üstünde tutma, gönlünü hoş etme davranışlarını da deneyimleyerek oyunun zevkine varılabilir.

Yani sanal karaktere ait level’ ın artması sıkı insan ilişkilerini, ihtiyaç duyulmayı ve saygı görmeyi getiriyor. Saygınlığı sürdürmek için de diğerlerinden daha fazla exp kazanmak için aylık Gold member ücreti de dâhil her şey.

Bu çaba fayda sağlamıyorsa başkasının char’ ını fiyatta anlaşarak veya internet kafelerde key logger’ larla şifresi, gizli sorusu çalınmış char’ ları piyasadaki değerinde satın almak.

Gizli sorusu ve şifresi çalınan char vakası tabi ki sözde etik davranışlara sahip ama uygulamaya geçirilmeyen ticaret ahlakıyla en çok Türkiye’de görülüyor. Diğer toplumlarda bu tür bir hack şöyle dursun, kendisinin oynamadığı char’ı satın alan kişiye de sıcak bakılmıyor. Tabi küçük bir tespitle sanıyorum gerek bu tür nedenlerden gerek oyun içi diğer rahatsızlık verici davranışlarımızdan dolayı Türk’lere karşı pek sempati duyulmuyor.

Peki, bu amansız alışverişe karşı oluşturulan bir sistem yok mu? Oyunu pazarlayan firma bunların tedbirini almıyor mu? Evet var, eğer oyuna kredi kartınızla aylık para ödüyorsanız son ödediğiniz tutarları e-mail, faks ile göndererek karaktere ait haklarınızı geri alabilirsiniz. Kredi kartınız yoksa ve yaşı kredi kartı almaya müsait olmayan 18’in altında birçok kişinin yaptığı gibi kafeye ait bir kredi kartından premium kullanıcı ile oynuyorsanız böyle bir imkânınız yok.

İnsan kişiliğinin deneyime yansıması genelde kısaca şöyle oluyor: Yaş gözetmeksizin oyuna başladığınızda genel olarak klan ve topluluk hareketlerinde söz alma, exp party’lere katılma hakkınız çok düşük. Ancak açıkça görülüyor ki level 70’den sonra “Ağabey” lakabı alan birçok kişi bu durumun memnuniyeti içinde kendilerine ayrılmış parti ve klanlardaki koltuklarında bu kişilik izdüşümlerini yargılamadan oyuna devam ediyor.

Bu şekilde eğer gerçek hayatta milyon dolarlık biriyseniz, demek lwl’ ı yüksek bir char hakkınız.

Giyim kuşam:

Rebirth +5 Complete Shells, Elixir, Raptor +9, Lycaon amulet, +10 HP eyerings…

Çevrimiçi oyunlarda giydiğiniz gömlek, terlik ayakkabı eldiven şapka ve taktığınız yüzük, küpe, kolye, gibi takılar size savunma ve güç sağlar. Daha iyi olanlar diğerlerinin ezik soluk rengi karşısında ışıldayarak üzerindeki işçiliğin, sertliğinin görüntüsünü sergiler.

Sokakta gördüğümüz iyi giyimli kişilere üstündekileri kaça aldığını sormayız, onlardan para istemenin kendi duruşumuz açısından doğru olmadığını düşünürüz. Üzerimizde nasıl durduğunu merak edip denemek için ceketlerini çıkarmalarını isteyemeyiz. Ancak yine de iyi giyimliye karşı bir sempati görünür şekilde mevcuttur.

Giyimi ve dolaylı yoldan parası ile el üstünde tutulanların görünür zenginliğinden dolayı etrafında sempatisini kazanarak bundan faydalanma çabası içinde olanlar bence aslında pasif gözükse de esas kuralları belirleyerek toplumu statü korumak adına bireysel imkânları içinde sürekli zengin görünmeye bağımlı hale getiriyor ve bu döngüyü ayakta tutuyorlar.

Çevrimiçi oyunlarda bu davranış zamanla normal hayattaki esnekliği de delerek öyle açık seçik yapılabilir hale geliyor ki, karşınızdakinin tanıdığınız kişi olduğundan şüphe duyabilirsiniz.

(National Point) Vatandaşlık puanı:

Diyelim ki kırmızı ışıkta geçtiniz, vatandaşlık puanınızdan düşüldü ve banka kredisini herkesten %2 daha fazla faiz ödeyerek alıyorsunuz…😀 Çevrimiçinde de Türkiye’de olduğu gibi böyle bir yaptırım yok. Ancak genel olarak düşünüldüğünde bundan daha büyük bir anlamı var ve char’ ın değeri açısından kişiye çeşitli yaptırımları olabilir.

Kısaca vatandaşlık puanı, “National Point” kazanmak için karşı ırka mensup kişileri kesmeniz gerekiyor. Ne kadar çok kesebilen bir kişiyseniz klanlar için değeriniz aynı lwl mantığında olduğu gibi artıyor.

Şimdi genel duruma bir bakalım, experience kazanmak için partilere ihtiyacınız var, eğer partiye girecekseniz level’ a, np kasmak için yine partiye, insan kesmek için ise level’a. Yaman bir döngü içinde gurur, yaranma, nefret, ezme, ezilme gibi kişiliğinizin fark edemediğiniz izdüşümlerini burada bulabilirsiniz.

Yorumlar
  1. Ritoppoksmirm diyor ki:

    Make love, not war!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s